راه اندازی سامانه هشدار بهمن در سازمان هواشناسی

راه اندازی سامانه هشدار بهمن در سازمان هواشناسی به گزارش مسکن گزین، رئیس سازمان هواشناسی کشور از تجهیز 550 نقطه کشور به سامانه هشدار سیل در فاز نخست آگاهی داد و اضافه کرد: سامانه هشدار بهمن در سازمان هواشناسی راه اندازی می شود.



به گزارش مسکن گزین به نقل از مهر، سحر تاجبخش مسلمان رییس سازمان هواشناسی امروز (دوشنبه، ۱۸ تیرماه) با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، اظهار داشت: در دولت سیزدهم، اتفاقات خوبی در سازمان هواشناسی رخ داد و با حمایت های دولت حدود ۵۰۰ مجوز استخدامی گرفتن شده که جذب نیرو برای سازمان صورت گیرد.
وی اضافه کرد: اختصاصی کردن قسمتی از درآمدهای سازمان از دیگر اقدامتی بود که راهگشای خیلی از برنامه های سازمان هواشناسی است.
وی گفت: راه اندازی سامانه هشدار آلودگی هوا و راه اندازی سامانه هشدار گرد و خاک دو مورد دیگر از تکالیف سازمان هواشناسی بود که در دولت سیزدهم به انجام رسید.
۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل تجهیز شد
رئیس سازمان هواشناسی کشور از تجهیز ۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل در فاز نخست آگاهی داد و اضافه کرد: علاوه بر این اقدامات بخش مهمی از تجهیزاتی که برای ارسال داده بود به روز رسانی شد و توسعه شبکه ارتباطات ماهواره ای نیز انجام گرفت.
وی اظهار داشت: در فاز دوم تجهیز سه هزار و ۳۰ نقطه دیگر کشور به این سامانه پیش بینی شده و حداقل ۱۰ فاکتور بر رخداد سیل شدید در کشور اثرگذار می باشد که با اهمیت ترین آنها تغییر کاربری اراضی، زیرساخت های فرسوده و تغییر اقلیم است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: در موضوع تغییر اقلیم اولین مرکز اقلیم غرب آسیا در ایران با کمک سازمان هواشناسی جهانی افتتاح شد که در سال ۲۰۲۴ به محله عملیاتی می رسد و در پایش و پیش بینی اقلیم منطقه غرب آسیا به ما کمک خواهدنمود.


منبع:

1403/04/18
12:54:02
5.0 / 5
225
تگهای خبر: توسعه , راه , زیرساخت , شهرسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک