بنادر چین کشتی های ایرانی را نمی پذیرد

بنادر چین کشتی های ایرانی را نمی پذیرد به گزارش مسکن گزین مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی از ممنوعیت ورود کشتی های ایرانی به بنادر چین به علت اعمال محدودیت از جانب این کشور اطلاع داد.



به گزارش مسکن گزین به نقل از مهر، محمدرضا مدرس خیابانی در همایش گرامیداشت روز جهانی دریانورد با اشاره به اینکه در دو سال گذشته شرایط کرونا و تحریم ها مهم ترین مشکلات صنعت دریایی بود ضمن اشاره به ۵ فروند شناور حامل سوخت پارسال به ونزوئلا که با پیام محبت آمیز رهبر معظم انقلاب روبرو شد اظهار داشت: ۲ فروند شناور متعلق به شرکت ملی نفتکش، سه فروند متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود.
وی اضافه کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ۵۴ سال عمر دارد، سرمایه ما ۲ هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان و دارایی ها ۳۲ هزار میلیارد تومان است. ۶ هزار و ۱۵۳ نفر نیرو داریم که ۸۵ درصد و ۱۵ درصد زن هستند.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی اظهار داشت: این شرکت ۱۴۴ فروند کشتی شامل فله بر، کانتینری و سایر شناورها دارد. ۱۶۷ هزار باکس کانتینر داریم که ۲۴۵ هزار TEU ظرفیت ما است.
وی ضمن اشاره به فعالیت شرکت کشتیرانی در حمل و نقل ترکیبی اظهار داشت: ۱۳۱ دستگاه واگن مخزن دار و ۴۰۸ دستگاه واگن لبه کوتاه داریم، ۴۳ درصد جابجایی کالا در کشور به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی متعلق می باشد.
مدرس خیابانی اظهار داشت: در ۵ ماهه نخست سال جاری ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا جابجا کرده ایم که درآمد ۴۵ میلیون دلاری نصیب کشور کرده است. سهم ۲۱ درصدی از حمل و نقل و لجستیک کشور را در ۵ ماه نخست سال جاری با جابجایی ۲۷۸ هزار TEU کانتینر در ۵ ماه ابتدایی سال جاری کسب کردیم. در مجموع در مدت مذکور ۵ میلیون تن – مایل شرکت حمل فله، کالا جابجا کرده است.
وی تصریح کرد: از سال ۲۰۰۸ شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی تحت تحریم ها بود. از ۲۰۱۸ این تحریم ها تشکیل شد. پارسال حملات تروریستی به این کشتی ها داشتیم. امکان حمل قطعات کشتی ها به داخل فراهم نبود و برخی کشتی هایی که در معرض حملات تروریستی بودند تازه توانسته اند به چرخه حمل و نقل برگردند.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی تصریح کرد: مشکل بیمه ای داریم همینطور امکان تأمین سوخت در خارج از کشور نداریم. البته پالایشگاه شازند سال قبل ۹۰ درصد سوخت ما را تأمین کرد. سال جاری هم ۹۵ درصد سوخت کشتی هایمان در داخل تأمین می شود.
به گفته مدرس خیابانی هزینه تأمین سوخت از داخل بیشتر از نرم جهانی است چون هم مالیات بر ارزش افزوده به آن تعلق می گیرد هم هزینه حمل آن از شمال به جنوب کشور را تأمین می نماییم. باید این سوخت در جنوب کشور تولید شود.
وی به محدودیت های بانکی خارجی به علت تحریم ها اشاره و اظهار نمود: اما بانک های داخلی هم روز گذشته منابع ما را به جهان بلاک کرده اند که سازمان بنادر این مورد را به مسؤلان منتقل کند. باوجود مجوزهای شورایعالی امنیت ملی، هر کسی کار خویش را می کند. ۴۳ درصد در مقایسه با سال قبل رشد عملکرد داشتیم.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی اظهار داشت: بنادر چنین ممنوعیت ورود شناورهای این شرکت را اعمال می کنند. سال گذشته، ۴ ماه شناورهای ما در بنادر چنین متوقف ماند. کماکان این محدودیت ها ادامه دارد. با عنایت به سندهای بالادستی ایران و چین این محدودیت ها برداشته شود. صد درصد ناوگان کشتیرانی توسط ایرانیان در حرکت است.

1400/07/21
09:55:20
5.0 / 5
750
تگهای خبر: امنیت , بانك , بیمه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک