معاون وزیر راه:

صدور پروانه ساختمانی در سال ۱۴۰۲ با بیش از ۹۲ هزار واحد رکورد زد

صدور پروانه ساختمانی در سال ۱۴۰۲ با بیش از ۹۲ هزار واحد رکورد زد به گزارش مسکن گزین، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلان اینکه پروسه نوسازی مسکن در بافت های فرسوده از 277 هزار واحد عبور کرد، اظهار داشت: صدور پروانه ساختمانی در سال 1402، با بیش از 92 هزار واحد رکورد زد.



به گزارش مسکن گزین به نقل از مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلان اینکه اکنون آمار نوسازی در بافت های فرسوده از رقم ۲۷۷ هزار واحد فراتر رفته است، اظهار داشت: از شروع دولت سیزدهم تا حالا پروسه نوسازی بیش از ۲۷۷ هزار واحد در بافت های فرسوده شروع شد که از این تعداد، ۸۷ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اشاره کرد: آمارها حاکیست که در سال ۱۴۰۲، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید، شکسته شد.
وی اشاره کرد: در سال ۱۳۹۰ خط اعتباری و تسهیلات ارزان مسکن مهر به درون بافت فرسوده این رقم را به ثبت رسانده بود که در همان مقطع بازپرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در تهران ۹ درصد، در مراکز استانها ۷ درصد و در سایر شهرها ۴ درصد بود.
آئینی ابراز امیدواری کرد تا راهبردهای عملیاتی دولت سیزدهم که مبتنی بر تدوین بسته های تشویقی است امسال به سمت هموارسازی هرچه بیشتر نوسازی در بافت های فرسوده باشد.


منبع:

1403/03/06
13:13:48
5.0 / 5
258
تگهای خبر: آمار , بافت فرسوده , بهره برداری , تسهیلات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک