معاون شهردار تهران عنوان كرد
جایگزینی ون و مینی بوس بجای تاکسی در خطوط پرتردد پایتخت
به گزارش مسکن گزین، معاون شهردار تهران اجرای کامل بخش نامه تفویض اختیارات به معاونان مناطق را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: تلاش می نماییم تا در خطوط پرتردد تاکسی، از وَن و در پایانه های تاکسی که مقاصد خطوط آن، اطراف و حومه تهران است از مینی بوس استفاده نمائیم.
به گزارش مسکن گزین به نقل از ایسنا، جلال بهرامی در جلسه شورای معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران که به میزبانی منطقه ۵ برگزار شد، معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق را مسئول اجرای بخش نامه تفویض اختیارات قلمداد کرد و خطاب به آنان اظهار داشت: شما باید تکالیف خودرا با اختیار و اقتدار کامل انجام دهید و اصولاً هر شخص و نهادی باید تکالیف خودرا طبق قوانین و مقررات انجام دهد و هیچ فرد و سازمانی، حق ندارد در اجرای ضوابط و دستورالعمل ها و در راه خدمت به مردم، کارشکنی یا مانع تراشی کند.
وی با بر شمردن ضرر و زیان ناشی از تعدّد پیمانکاران برای انجام کاری واحد در مدیریت شهری، اضافه کرد: فرض کنید در مدیریت یک بزرگراه که ده ها متغیر در آن وجود دارد، هر قسمت در اختیار یک حوزه یا پیمانکار مستقل باشد و بدیهی است که این پراکندگی مدیریتی، سبب پریشانی در انجام کارها و هدررفت سرمایه ها می شود.
لزوم افزایش زمان قراردادهای یک ساله با پیمانکاران
معاون شهردار تهران با اشاره به این که هر یک از مؤلفه های آماده سازی ایستگاه اتوبوس ها، نصب و نگهداری گاردریل ها، آسفالت و خط کشی معابر، نصب و نگهداری علایم ترافیکی و...، تحت مدیریت یک شرکت یا پیمانکار مستقل است، اظهار داشت: برخی پیمانکاران فقط نسبت به خرید ادوات و تجهیزات اقدام می کنند و نصب، اجرا و نگهداری بر عهده پیمانکاران دیگر قرار می گیرد.
بهرامی با اعلان اینکه در مواقع ضرور، هیچ یک از پیمانکاران پاسخگو نبوده و کمبودها و کمبودهای احتمالی را به گردن دیگری می اندازند که این رویه غلط باید اصلاح گردد، اشاره کرد: برای انجام اقدامات و عملیات پرتکرار و مستمر، انعقاد قرارداد یک ساله با پیمانکاران، مقرون به صرفه نیست و زمان قرارداد با پیمانکاران را باید به ۵ سال افزایش دهیم، ضمن این که نصب و اجرا، خدمات بعد از فروش و نگهداشت را باید بر عهده یک پیمانکار واحد بگذاریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از بازگشایی میدان امام خمینی بعد از چند سال انسداد آگاهی داد و اظهار داشت: بازگشایی این میدان، نمونه ای از اقداماتی است که آرامش و رضایت خاطر شهروندان را فراهم نموده است و جا دارد از تلاش ها و پیگیری های شهردار و معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۲ تشکر کنم.
جایگزینی میدل باس و وَن بجای اتوبوس در خطوط کم مسافر و معابر کم عرض
معاون شهردار تهران، انسداد ضلع شمالی میدان امام خمینی در طول چند سال قبل را عامل بروز مسائل و مشکلات زیادی برای شهروندان همچون ترافیک سنگین در معابر اطراف این میدان قلمداد کرد و اظهار داشت: به همین دلیل، بر بازگشایی کامل میدان امام خمینی پافشاری کردیم که این گشایش، موجب سهولت تردد، کاهش ترافیک و مصرف سوخت و از همه مهم تر، جلب رضایت شهروندان شده است.
بهرامی بر لزوم استفاده مناسب از انواع وسایل حمل و نقل عمومی متناسب با موقعیت معابر، تاکید کرد و اضافه کرد: استفاده به جا و بموقع از وسایل حمل و نقل عمومی در خطوط مختلف از اهمیت و ضرورت برخوردارست و به عنوان نمونه، برای کاهش هزینه ها و کم کردن سرفاصله حرکت اتوبوس ها در بعضی معابر و در ساعات کم مسافر، می توانیم بجای اتوبوس های دوکابین و تک کابین از میدل باس یا وَن استفاده نمائیم.
معاون شهردار تهران با بیان این که حتی در خیابان های کم عرض نیز بجای اتوبوس می توانیم از میدل باس یا وَن استفاده نمائیم، تاکید کرد: تعیین نوع وسیله عمومی مناسب برای معابر هر منطقه در ساعات مختلف همچون مطالبی است که معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق با بررسی آن، می توانند پیشنهادهای خودرا به کمیته تخصصی ارائه نمایند.
جایگزینی وَن و مینی بوس بجای تاکسی در خطوط پرتردد و مقاصد حومه ای
معاون شهردار تهران با اشاره به این که تلاش می نماییم تا در خطوط پرتردد تاکسی، از وَن و در پایانه های تاکسی که مقاصد خطوط آن، اطراف و حومه تهران است از مینی بوس استفاده نمائیم، اظهار داشت: نظارت بر تاکسی های گردشی، موضوعی لازم است چونکه تعدادی از این تاکسی ها بجای جابه جایی مسافر به حمل و نقل بار و کالا می پردازند یا برای شرکت های خصوصی کار می کنند.
بهرامی با اعلان اینکه برخی از این تاکسی ها، حتی گاهی خارج از تهران نیز تردد می کنند و عملاً هیچ خدمتی در زمینه حمل و نقل عمومی ارائه نمی دهند، اشاره کرد: این در حالیست که مالکان این تاکسی ها از تسهیلات نوسازی و سایر خدمات شهرداری تهران بهره مند می شوند.
وی از معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق خواست تا در حوزه های مختلف خصوصاً درباب میزان کارآیی و استقبال از مسیرهای دوچرخه سواری، ساماندهی موتورسیکلت ها، انجام اصلاحات هندسی و بازگشایی معابری که موقتا مسدود هستند، بررسی های لازم را به عمل بیاورند و اضافه کرد: معاونان، پیشنهادهای خودرا در این موارد و در مورد ارتقاء و بهبود کارکرد کمیته های تخصصی حوزه حمل و نقل و ترافیک به اداره کل حمل و نقل عمومی ارائه نمایند.
لزوم ساماندهی تردد ۳ میلیون موتورسیکلت در تهران
معاون شهردار تهران در خاتمه سخنان خود با تکیه بر لزوم ساماندهی وضعیت موتورسیکلت های پایتخت، اشاره کرد: برای حل مشکل ترافیک تهران باید برای تردد ۳ میلیون دستگاه موتورسیکلت در این کلان شهر، راه حل جامع و مناسبی، پیدا کرده و اجرا نماییم.
احسان شریفی شهردار منطقه ۵ نیز در این جلسه، با ارائه گزارشی از اقدامات به عمل آمده و برنامه های پیش بینی شده این منطقه در زمینه حمل و نقل و ترافیک، اظهار داشت: تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم تا ترافیک را در پهنه غربی تهران به نحو مطلوب مدیریت نماییم.
بنا بر روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در آخر جلسه شورای معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق، معاون شهردار تهران و حاضران در جلسه از نمایشگاه دست آوردهای ترافیکی شهرداری منطقه ۵ دیدن کردند.
منبع: maskangozin.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب