معاون وزیر راه خبر داد؛
مشارکت ایران در ساخت آزادراه شمال- جنوب ارمنستان
مسکن گزین: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: جمهوری ارمنستان آمادگی خویش را برای همکاری با پیمانکاران ایرانی در ساخت کریدور ترانزیتی شمال- جنوب این کشور اعلام نمود.
به گزارش مسکن گزین به نقل از صدا و سیما، خیرالله خادمی در دیدار امروز گنل سانوسیان وزیر مدیریت منطقه ای و زیرساخت های جمهوری ارمنستان از روند عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران- شمال ضمن اشاره به برگزاری هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با کشور ارمنستان در شهر ایروان در هفته گذشته اظهار داشت: این بازدید به دنبال تفاهمنامه همکاری مشترک دو کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی و استفاده از توان پیمانکاران ایرانی در راه اندازی مسیر جایگزین و کریدور ترانزیتی میان ایران و ارمنستان و همکاری پیمانکاران ایرانی در تکمیل بخشی از کریدور شمال-جنوب کشور ارمنستان صورت گرفت.
مشارکت ایران در ساخت آزادراه شمال- جنوب ارمنستان
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تکیه بر پیشرفت صنعت راهسازی کشور اظهار داشت: با عنایت به توانمندی جامعه مهندسی کشور و اجرای خیلی از ابر پروژه های راهسازی در حوزه آزادراهی، بزرگراهی و راه آهن الان با استقبال کشورهای همسایه در بهره مندی از تخصص و دانش ایرانیان در توسعه شبکه حمل و نقل رو به رو هستیم.
خادمی در این بازدید ضمن اشاره به صعوبت اجرای عملیات راهسازی در دل رشته کوه های البرز عنوان کرد: منطقه دو آزادراه دارای ۵۹ رشته تونل در باند رفت و برگشت به طول ۳۷ کیلومتر است و در واقع ۷۰ درصد مسیر از تونل تشکیل شده است و تونل های سه قلوی البرز بعنوان بلندترین تونل خاورمیانه به طول ۶.۵ کیلومتر یکی از شاهکارهای مهندسی کشور در این آزادراه قرار دارد.
وی توان فنی مهندسی و اجرایی مهندسان ایرانی را قابل توجه دانست و اظهار داشت: بیشتر از ۱۹۰۰ نفر نیروی انسانی و بیشتر از هزار دستگاه ماشین آلات در ۹۳ جبهه کاری در منطقه دو آزادراه تهران- شمال مشغول به فعالیت هستند و تمام عملیات اجرایی توسط مهندسان و پیمانکاران ایرانی انجام می شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیشرفت فیزیکی کل منطقه دو آزادراه تهران - شمال را بیشتر از ۵۷ درصد اعلام نمود و اضافه کرد: باند اول این آزادراه ۷۸ درصد و باند دوم ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خادمی برآورد هزینه باند اول شامل باند غربی، تونل البرز شرقی و حفاری باند شرقی را ۵ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان دانست و عنوان کرد: تابحال قریب به ۲، ۹۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و برای اتمام این بخش به بیشتر از ۲، ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل باند شرقی و تونل شرقی البرز را حدود ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام نمود.
منبع: مسكن گزین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب