رئیس راه آهن آذربایجان اعلام كرد؛

هدف گذاری برای جابه جایی یک میلیون تن بار از مرز ریلی آستارا

هدف گذاری برای جابه جایی یک میلیون تن بار از مرز ریلی آستارا به گزارش مسکن گزین، رییس راه آهن آذربایجان خواهان توسعه شاخه شرقی ریلی این کشور شد و اظهار داشت: سال قبل 700 هزار تن بار بوسیله ترمینال آستارا جابه جا شد که امیدواریم امسال، این میزان به یک میلیون تن برسد.



به گزارش مسکن گزین به نقل از مهر، روشن رستم اف رییس راه آهن آذربایجان در نشست مشترک با جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن ایران درباب پروژه اتصال ریلی و ایستگاه بارانداز راه آهن آستارا - آستارا، ضمن اشاره به همسایگی و تعامل خوب دو کشور ایران و آذربایجان، خواهان افزایش همکاریهای ریلی طرفین شد.
رستم اف در این جلسه، ضمن اشاره به اهمیت اتصال ریلی و ایستگاه بارانداز راه آهن آستارا - آستارا در افزایش ترانزیت بار بوسیله کریدور شمال - جنوب، اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی ایران طی دیداری که از محل اتصال آذربایجان به نخجوان بوسیله ایران داشت، اعلام نمود که این پروژه ریلی و جاده ای خواهد بود.
رئیس راه آهن آذربایجان اظهار داشت: در مورد پروژه ریلی آستارا، ما علاقمند هستیم که این پروژه هر چه زودتر تکمیل شود. هم اکنون ظرفیت مسیر ریلی باکو تا مرز روسیه به ۱۵ میلیون تن رسیده است که با تکمیل پروژه های درحال راه اندازی، این ظرفیت به ۴۰ میلیون تن نیز خواهد رسید.
رستم اف از راه اندازی پروژه های ریلی در بخش جنوبی این مسیر از باکو تا آستارا آگاهی داد و اشاره کرد: با تکمیل شدن این پروژه ها، ظرفیت این مسیر به ۱۵ میلیون تن می رسد.
رئیس راه آهن آذربایجان با قدردانی از عملکرد مدیرعامل راه آهن به جهت دعوت از شرکت های حمل و نقل ریلی برای تسریع در جابه جایی بار، اشاره کرد: با این عملکرد، افزایش حجم بار در این راه را شاهد خواهیم بود.
وی ضمن اشاره به مسئولیت پذیری راه آهن آذربایجان در جابه جایی بار، تصریح کرد: ما علاقمند هستیم که از شاخه غربی بیشتر استفاده کنیم؛ برای اینکه زیرساخت هایی که در آذربایجان وجود دارد، بهتر از شاخه شرقی است و بنابراین است که روسیه نیز مایل است که در این راه بار خودرا جابجا کند.
رستم اف خواهان برگزاری جلسه مشترک ایران، روسیه و آذربایجان شد و اشاره کرد: درخواست ما این است که این جلسه مشترک در آستارا اجرا شود تا از این طریق امکان مشاهده ظرفیت ها برای بسط آنها وجود داشته باشد.
رئیس راه آهن آذربایجان همین طور خواهان برگزاری جلسه آنلاین بمنظور افزایش تبادلات دیدگاه ها شد و اظهار داشت: ما علاقمند هستیم که پروژه آستارا - آستارا تکمیل شود و با عنایت به این که راه آهن ایران نیز علاقمند است تا میزان همکاری ها افزایش پیدا کند، پیشنهاد می کنم تا زمانی برای اتمام باقی مانده پروژه تعیین شود و چنانچه مقرر است تغییراتی در راه اعمال شود، بتوانیم آنرا نهایی نماییم.
وی تصریح کرد: سال قبل ۷۰۰ هزار تن بار بوسیله ترمینال آستارا جا به جا شد که امیدواریم امسال، این میزان به یک میلیون تن برسد.

1403/07/28
09:08:10
5.0 / 5
30
تگهای خبر: توسعه , جاده , حمل و نقل , راه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک