قیمت گذاری دستوری بلیت قطار حذف شود

قیمت گذاری دستوری بلیت قطار حذف شود به گزارش مسکن گزین، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکتهای ریلی اظهار داشت: قیمت گذاری دستوری بلیت قطارهای مسافری هم چالش برانگیز است، چونکه این روند باعث توقف در ساخت واگن های مسافری شده است.



به گزارش مسکن گزین به نقل از مهر، سبحان نظری رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکتهای ریلی امروز (دوشنبه، ۲ مهر) در اولین نشست هم اندیشی مدیرعامل راه آهن با شرکتهای حمل و نقل ریلی و تولید کنندگان واگن و لکوموتیو ضمن اشاره به این که طی سه سال گذشته عملکرد راه آهن با رشد منفی مواجه بوده است، اظهار داشت: در سالهای گذشته شاهد آمار منفی در صنعت ریلی کشور بودیم و اختلاف حساب های مالی بخش خصوصی و راه آهن اعتراض های زیادی وارد است که این فرایند باعث فاصله بین این دو بخش شده است.
وی اضافه کرد: نزول عملکرد بخش ریلی در سه سال قبل بعضی از ساخت های حائز اهمیت این حوزه را به ۱۰ سال قبل بازگرداند؛ همچنین، تأخیر در اجرای ماده ۱۲ قانون پرداخت یارانه رفع موانع تولید باعث شد تا سرعت و میل سرمایه گذاری شرکت ها برای نوسازی بخش ریلی کاهش پیدا کند، رفع این چالش ضروری می باشد، چونکه زمینه سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در این عرصه فراهم می شود.
انجمن صنفی شرکتهای ریلی تصریح کرد: قیمت گذاری دستوری بلیت قطارهای مسافری هم چالش برانگیز است، چونکه این روند باعث توقف در ساخت واگن های مسافری شده است؛ جمعاً سالانه ۳۰ میلیون بلیت در قسمت مسافری راه آهن فروخته می شود که تقریبا ۲۰ میلیون بلیت برای سفرهای دراز مدت (رفت و برگشت) است و حدود ۱۰ میلیون بلیت ها مربوطه به سفرهای حومه ای است.
نظری افزود: زمانی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در مجلس شورای اسلامی به دنبال معافیت مالیات برارزش افزوده بود اما زمانیکه که قانون اجرا شد، برخلاف عقیده ها چالش زا شد، چونکه منجر به ضرر چند هزار میلیارد تومانی به مالکان ناوگان می شود.
وی در انتها اظهار داشت: انتظار می رود، شرکت راه آهن سریع تر برای رفع چالش های موجود اقدام نماید تا این صنعت مهم گسترش و رشد یابد.


منبع:

1403/07/02
14:52:54
5.0 / 5
169
تگهای خبر: آمار , تولید , حمل و نقل , راه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک