یك مقام مسئول خبر داد؛

اجرای آزمایشی طرح تخصیص سوخت برپایه اسناد حمل برخط

اجرای آزمایشی طرح تخصیص سوخت برپایه اسناد حمل برخط به گزارش مسکن گزین، یک مقام مسئول اظهار داشت: با اجرای دو طرح سپهتن و سیپاد، عملکرد ناوگان گازوئیل سوز به شکل سیستمی به حوزه سامانه هوشمند سوخت ارسال و از این طریق شاهد کاهش مصرف نفت گاز بخش حمل و نقل خواهیم بود.



به گزارش مسکن گزین به نقل از مهر، به نقل از وزارت نفت، کرامت ویس کرمی با اعلان اینکه سازوکار اختصاص سهمیه گازوئیل به ناوگان دیزلی درون و برون شهری مشخص است، اضافه کرد: برمبنای مصوبه سال ۱۳۹۳ هیئت وزیران، مقدار سهمیه گازوئیل ناوگان دیزلی برمبنای عملکردی که سازمان حمل و نقل جاده ای در عرصه برون شهری و سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور در عرصه داخل شهری باتوجه به اسناد حمل و صورت وضعیت، بارنامه و باربرگ ها تعیین می کنند، محاسبه و اختصاص داده می شود.
وی با تکیه بر این که برمبنای قانون، عملکرد ناوگان دیزلی در عرصه داخل شهری و برون شهری باید مبنی بر سامانه سپهتن و سیپاد تعیین شود، بیان کرد: متولی اجرای سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان دیزلی برون شهری) سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که تا حالا این پروژه را اجرائی نکرده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بیان کرد: برمبنای مصوبه هیئت دولت، تجهیزات سامانه سیپاد و سپهتن باید روی همه ناوگان دیزلی، مسافری، باری، داخل شهری و برون شهری نصب شود و عملکرد واقعی ناوگان بر طبق این سامانه ها به شرکت ملی پخش انتقال داده شود تا بر طبق این عملکرد، سهمیه نفت گاز اختصاص یابد.
ویس کرمی با اعلان اینکه با ملاک قراردادن بارنامه، باربرگ داخل شهری و صورت وضعیت مسافری ممکنست عملکردهای غیرواقعی به شرکت ملی پخش ارسال شود، تاکید کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با هماهنگی دیگر دستگاهها، طرحی دیگر بمنظور ثبت عملکرد واقعی ناوگان تدوین کرد که این طرح اکنون بصورت آزمایشی و موقت درحال اجراست.
وی با اعلان اینکه این طرح در اولین مرحله برای ناوگان باری بالای ۵۰ تن که شامل ۲۷ هزار دستگاه است، اجرائی می شود، اضافه کرد: مبدأ و مقصد ناوگان با بهره گیری از بارنامه و صورت وضعیت مسافری قابل مشاهده می باشد و ناوگان با بهره گیری از این طرح می تواند از جایگاه هایی که در راه حرکت خود وجود دارد، سوخت گیری کند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اعلان اینکه در این طرح، مسیر حرکت ناوگان از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تعیین می شود، اشاره کرد: اختصاص سوخت در این طرح، مبنی بر حرکت در راه تعیین شده به انجام می رسد و بعد از رفع کامل ایرادها و گرفتن رضایت نسبی ذی نفعان، این طرح برای سایر ناوگان نیز اجرائی می شود.
ویس کرمی با اشاره به صدور بارنامه های سوری ناوگان در کشور اظهار داشت: صدور بارنامه های سوری ممکنست ناشی از تخلف شرکت های حمل و نقل باشد که باتوجه به ورود دستگاه های نظارتی شامل سازمان حمل و نقل جاده ای و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در موضوع صدور بارنامه های سوری، حجم تخلف در این بخش کم شده است.
وی با اشاره به مصرف نامتعارف موجود در بخش حمل و نقل اضافه کرد: میانگین مصرف روزانه گازوئیل در بخش غیرنیروگاهی در شهریور امسال به حدود ۶۵ میلیون لیتر رسید که این عدد در مقایسه با زمان مشابه پارینه حدود ۱۲ درصد بالا رفته است.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اجرای طرح سپهتن و سیپاد عملکرد ناوگان بصورت سیستمی به سامانه هوشمند سوخت ارسال و از صدور اسناد حمل و صورت وضعیت دستی جلوگیری می شود و از این راه شاهد کاهش قابل توجهی در مصرف نفت گاز بخش حمل و نقل خواهیم بود.
ویس کرمی با اعلان اینکه ازجمله چالش های اجرای طرح سپهتن و سیپاد، نبود سرمایه گذار و انتخاب نشدن پیمانکار برای اجرای طرح است، افزود: انتخاب پیمانکار ازجمله مواردی است که به تأخیر در اجرای پروژه منجر گردیده است و امیدواریم با اجرای هرچه سریع تر این طرح، شاهد دریافت واقعی اطلاعات کارکرد ناوگان حمل و نقل دیزلی و کاهش مصرف نفت گاز در بخش حمل و نقل کشور باشیم.

1403/06/27
10:49:10
5.0 / 5
27
تگهای خبر: اسناد , جاده , حمل و نقل , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک