تشدید بارش ها در شمال کشور

تشدید بارش ها در شمال کشور مسکن گزین: سازمان هواشناسی با اشاره به تقویت سامانه بارشی برای بخشهایی از شمال استانهای تهران و البرز و محدوده هایی از استان مازندران، نسبت به بارش های شدید و سیلابی در مرزهای بین سه استان هشدار داد.



به گزارش مسکن گزین به نقل از مهر، سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تقویت سامانه بارشی برای بخشهایی از شمال استانهای تهران و البرز و محدوده هایی از استان مازندران، نسبت به بارش های شدید و سیلابی در مرزهای بین سه استان هشدار داد و شدت فعالیت سامانه از نیمه شب امشب و اوایل بامداد فردا شروع و تا شنبه شب ادامه دارد.
از جمله مخاطرات فعالیت سامانه می توان به «رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد گرد و خاک، استمرار ِکاهش دما و در ارتفاعات بارش برف» اشاره نمود.
فعالیت سامانه همین طور اثرات مخاطره آمیزی همچون «طغیان رودخانه ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیلها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده ها، ایجاد روان آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد شدید، خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی» در پی دارد.
علاوه در بر مناطق یاد شده، روز شنبه فعالیت سامانه بارشی با سطح هشدار نارنجی در استانهای «گیلان، مازندران، گلستان، مرکز و جنوب اردبیل و شمال استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان» انتظار می رود.
توصیه می شود در طول این مدت نسبت به «پرهیز از هرگونه تردد غیر ضروری و توقف در حاشیه روخانه ها و مسیل ها، خودداریِ اکید از اسکان و بر پا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل ها، خودداری از کارهای تفریحی همچون طبیعت گردی و کوه نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استواری سازه های موقت، لایروبی کانال ها، آب روها و دهانه پل ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه های اجرائی خدمت رسان و امدادی» اقدام گردد.

1403/07/07
09:08:10
5.0 / 5
131
تگهای خبر: امداد , جاده , دستگاه , راه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک