مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور:

۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در دست ساخت است

۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در دست ساخت است مسکن گزین: به گزارش مسکن گزین، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: ساخت 3 هزار کیلومتر مسیر ریلی در شبکه های اصلی و راهگذرهای شمال - جنوب و شرق - غرب در دست انجام است.



به گزارش مسکن گزین به نقل از مهر، خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: ۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی درحال ساخت داریم که عموماً این خطوط ریلی در شبکه های اصلی و راهگذر (کریدور) شمال به جنوب و شرقی و غربی است و حدود ۶ هزار کیلومتر بزرگراه هم درحال ساخت است که از این مقدار سالانه نزدیک به هزار کیلومتر به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: ۹ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط ریلی برای تکمیل کریدورهای شمال- جنوب و شرقی - غربی نیاز است که از این مقدار نزدیک به ۵ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن تولید شده و دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر درحال ساخت داریم و ساخت هزار و ۲۰۰ کیلومتر از آن شروع نشده است.
خادمی با اعلان اینکه سازمان برنامه و بودجه با وزارت راه و شهرسازی طی جلسه ای به اولویت بندی ساخت طرح ها پرداختند بیان کرد: طرح ریلی زاهدان به چابهار نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۲ درصدی به شرط تزریق بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی تا سال آینده به بهره برداری می رسد و ۱۵۰ کیلومتر از این مسیر ریلی آماده ریل گذاری است.


منبع:

1403/07/01
08:36:43
5.0 / 5
177
تگهای خبر: بهره برداری , توسعه , تولید , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک