رئیس گروه كنترل و نظارت سازمان راهداری خبر داد؛

بروزرسانی سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان اتوبوسی تا ۲ ماه آینده

بروزرسانی سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان اتوبوسی تا ۲ ماه آینده مسکن گزین: به گزارش مسکن گزین، رئیس گروه کنترل و نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: به دلیل تغییر مجری سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان عملیات بروزرسانی این سامانه در ناوگان اتوبوسی برون شهری شروع شده است.



به گزارش مسکن گزین به نقل از مهر، حسین قاسمی نژاد، رئیس گروه کنترل و نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: با عنایت به مصوبه سال ۹۳ هیئت وزیران در مورد تخصیص سوخت به ناوگان دیزلی برون شهری بر مبنای پیمایش، قرار بود ناوگان باری و مسافری برون شهری به سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) مجهز شوند.
وی اضافه کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مرحله اول همه ناوگان اتوبوسی برون شهری را به این سامانه مجهز کرد که عملکرد ناوگان و رانندگان در پاسگاه های پلیس راه مورد رصد و پایش قرار می گرفت.
این مقام مسئول افزود: در سال ۹۸ مصوبه شورای اقتصاد هم ابلاغ گردید و بر مبنای آن، باید ناوگان دیزلی برون شهری هم به سامانه سپهتن مجهز شود. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر طبق این مصوبه، وظیفه انتخاب عامل سرمایه گذار را بر عهده داشت که فرآیندهای آن انجام و در نهایت، در اردیبهشت ۱۴۰۳ در جلسه برگزارشده در سازمان برنامه و بودجه کشور، عامل سرمایه گذار این کار انتخاب و به شرکتهای بهینه سازی مصرف سوخت و پخش فرآورده های نفتی اعلام گردید.
وی ضمن اشاره به تاکید پلیس راهور بر ضرورت تدوین پیوست فنی و امنیتی برای سامانه سپهتن در حوزه بار بیان نمود: موافقت نامه چهارجانبه ای میان پلیس راهور فراجا، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد پیوست فنی و امنیتی منعقد و این پیوست تقریبا نهایی شده است.
قاسمی نژاد اظهار داشت: از سال ۹۸ تابحال تعداد ناوگان باری از ۳۶۸ هزار دستگاهی که در مصوبه شورای اقتصاد ذکر شده، به ۴۵۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کرده است. مواردی نظیر پیوست فنی و امنیتی و افزایش تعداد ناوگان باید در مصوبه شورای اقتصاد لحاظ شود.
وی تاکید کرد: در یک مکاتبه رسمی، از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کردیم که جلسه شورای اقتصاد را برای اصلاح این مصوبه برگزار کند. این جلسه بزودی برگزار می گردد و بمحض برگزاری آن، قرارداد با عامل سرمایه گذار منعقد می شود. مطابق برنامه ریزی ها، کل ناوگان باری باید در مدت ۳ سال به سپهتن تجهیز شود، اما شرکت مجری اعلام نموده، آمادگی انجام این کار ظرف دو سال را دارد.
رئیس گروه کنترل و نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همینطور اظهار داشت: در مورد ناوگان اتوبوسی که حالا به سامانه سپهتن مجهز هستند، با عنایت به تغییر مجری این سامانه، اطلاعات ۶ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری به شکل برخط در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد. به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کردیم که آمادگی داریم این اطلاعات را به شکل برخط از راه سامانه جامع پیمایش به این شرکت اعلام نماییم تا بتوانند راستی آزمایی لازم را برای تخصیص سوخت انجام دهند.
وی با تاکید بر ضرورت بروزرسانی سامانه سپهتن اتوبوسی پس از تغییر مجری طرح، بیان نمود: در شبکه راه های کشور بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی وجود دارد که بیشتر از ۱۰ هزار دستگاه از آنها به سامانه نوین تجهیز شده اند. از آن جا که بعضی از ماژول های نصب شده بر ناوگان اتوبوسی امکان ارتباط از راه سیستم ۴G را ندارند، قابلیت تبادل برخط اطلاعات را ندارند که باید سیستم آنها تغییر کند.
قاسمی نژاد بیان نمود: برای به روزسانی این دسته از ناوگان، فراخوانی صادر کردیم و مالکان آنها درحال رفتن به نمایندگی های شرکت مجری برای تغییر ماژول های سامانه سپهتن هستند.
وی اظهار نمود: هم اکنون آنچه که به شکل عملیاتی قابلیت تبادل برخط اطلاعات به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را دارد، حدود ۶ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری است. علت زمان بر شدن این عملیات بروزرسانی نیز، افزایش سفرها در تابستان بخصوص در روزهای اربعین و ۲۸ صفر بود. تلاش می نماییم عملیات بروزرسانی باقی ناوگان را در مدت یک تا دو ماه، انجام دهیم.

1403/06/30
23:51:22
5.0 / 5
6
تگهای خبر: امنیت , جاده , حمل و نقل , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک