یك عضو شورای شهر تهران:

نرده كشی مقابل خط كشی های عابر پیاده شهروندان را مستاصل می كند

نرده كشی مقابل خط كشی های عابر پیاده شهروندان را مستاصل می كند به گزارش مسکن گزین یک عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: نرده کشی مقابل خط کشی های عابر پیاده و اجبار افراد به استفاده از پل عابر سبب می شود شهروندان برای گذر از عرض خیابان ها گرفتار فروماندگی شوند؛ چونکه گاها فاصله تا پل های عابر زیاد است. ازاین رو بهتر است در خیابان های کم تردد خط عابر جایگزین پل عابر شود.


به گزارش مسکن گزین به نقل از ایسنا، بهاره آروین در دویست و نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جریان بررسی طرح اجبار شهرداری تهران به عرضه لایحه عبور ایمن شهروندان از پل های عابر پیاده شهر در موافقت با پیشنهاد شهربانو امانی در خصوص حذف پل های عابر شهر تهران به جز پل های واقع در مسیرهای تندرو، اظهار داشت: در تهران نسبت به سایر کلانشهرها تعداد زیادی پل عابر پیاده وجود دارد؛ این در شرایطی است که تعدد پل های عابر به معنای اولویت دادن به خودرو در شهر است؛ چون عابران را ناگزیر می کند مسیرشان را تغییر دهند تا خودرو ها بتوانند روان تر حرکت کنند.
این عضو شورای شهر تهران افزود: در خیلی از خیابان های شهر که دو طرف آنها مسکونی و سرعت خودرو ها هم اندک است، چنین ضرورتی وجود ندارد اما عابران مجبورند به جای گذر از خط عابر، از راه پل عابر عرض خیابان را طی کنند. مثلا در محدوده خیابان دماوند تمام خط کشی های عابر پیاده را بسته اند و افراد برای گذر از خیابان مستاصل شده اند. چون فاصله با پل عابر هم خیلی زیاد است. مثال دیگر خیابان کریم خان زند است که وقتی افراد می خواهند از یک سمت آن به سمت دیگر رفته و به ابتدای خیابان قائم مقام فراهانی برسند، باید حداقل سی دقیقه پیاده روی کنند. این در شرایطی است که خط کشی عابر پیاده هنوز در خیابان کریم خان زند موجود است، اما با نرده کشی مانع عبور شهروندان از خیابان شده اند.
آروین ضمن اشاره به این که اولویت دادن به پیاده محوری و حفظ فضای عمومی خیابان هدف اصلی این پیشنهاد است، اظهار نمود: پیشنهاد این است که پل های عابر سطح شهر تهران به جز پل های واقع در مسیرهای تندرو حذف شوند و خطوط عابر جایگزین آنها شود. این کار در آزادراهی مثل همت امکانپذیر نیست اما در خیابان هایی که دو لاین مسیر دارند و سرعت خودرو ها هم در آنها زیاد نیست، بهتر است به جای پل عابر خط کشی های عابر پیاده را حفظ نماییم.
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با اشاره به اینکه لازم است این مورد در بند یک ماده واحده مصوبه قید شود اظهار داشت: پیشنهاد خانم امانی در خصوص جمع آوری تمامی پل های عابر پیاده در شهر تهران به جز پل های عابر واقع در مسیرهای تندرو مطابق آئین نامه طراحی معابر شهری ابلاغیه آذر ۹۹ و انجام اقدامات لازم به منظور آرام سازی تردد خودرو ها و تسهیل عبور عرضی عابران پیاده است و بنده با این پیشنهاد موافقم.
وی ادامه داد: با عنایت به این که قانون مربوطه موجود بوده و ابلاغ هم شده است، ما فقط در مصوبه خود تاکید می نماییم در معابری که ضرورتی برای استقرار پل عابر پیاده ندارند، خط کشی عابر پیاده ایجاد شود و به جای این که مسیر عابر پیاده تغییر داده شود، خودرو ها از سرعت خود بکاهند.
به گزارش مسکن گزین به نقل از ایسنا، درنهایت با عنایت به این که شهرداری تهران در بند یک ماده واحده مصوبه موظف شده است گزارش صدمه شناسی وضعیت موجود پل های عابر پیاده را تهیه و عرضه کند، مقرر شد به صورت همزمان گزارش امکان سنجی حذف پل های عابر هم عرضه شود.




منبع:

1400/02/28
21:47:09
5.0 / 5
1341
تگهای خبر: راه , كلانشهر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک