معاون سازمان بنادر خبر داد

جزئیات حجم كالاهای اساسی موجود در بنادر

جزئیات حجم كالاهای اساسی موجود در بنادر معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی جزئیات حجم و میزان كالاهای اساسی موجود در بنادر كشور به تفكیك انبارهای بندری، لنگرگاه ها و محموله های داخل كشتی اعلام نمود.



فرهاد منتصر کوهساری در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره احتکار کالاهای اساسی در بنادر اظهار داشت: بااینکه سازمان بنادر و دریانوردی نگهدارنده کالاست، اما بندر محل گذر و تردد کالاهاست.
وی درباره بخشنامه ستاد تنظیم بازار درباب محاسبه هزینه نگهداری کالاهای اساسی در انبارهای بنادر با نرخ تعرفه انبارداری به مدت ۳۰ روز، اشاره کرد: وقتی ستاد تنظیم بازار بخشنامه ای صادر می کند، ما نمی توانیم از آن تبعیت نکنیم.
معاون امور بندری و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: وقتی تعرفه نگهداری کالا در انبارهای بنادر به صورت پلکانی باشد، دیگر شاهد ماندگاری کالا در انبارها نخواهیم بود، در این صورت است که می توانیم از بندر بعنوان محل گذر و عبور کالا یاد نماییم.
وی اضافه کرد: اما وقتی تعرفه انبارداری کالا در بنادر ثابت می شود، می بینیم که کالاها در انبارها درجا می زنند. هر چند که مشکل صاحبان کالا هم باید به نحوی مرتفع شود چون صاحب کالا نتوانسته ارز را تامین کند و مجبور است کالا را داخل بندر نگهداری کند، پس ترخیصیه صادر نمی شود؛ در این صورت گمرک نمی تواند عملیات گمرکی را انجام داده و سازمان بنادر هم نمی تواند اجازه دهد کالا بیرون رود.
منتصر کوهساری اظهار داشت: مجموعاً ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور شامل کالاهای موجود در انبارهای بنادر و همین طور پای کشتی های پهلو گرفته در اسکله ها و همین طور لنگرگاه ها وجود دارد.
وی تصریح کرد: به تفکیکی اگر بخواهیم ذکر نماییم، ۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تن کالای اساسی در انبارهای بنادر و ۷۰۰ هزار تن هم در داخل کشتی های در حال تخلیه یا در لنگرگاه ها موجودی داریم.
معاون بندری سازمان بنادر تاکید کرد: هیچ مشکلی برای تخلیه کالاهای اساسی در بنادر امام خمینی (ره)، شهید رجایی و دیگر بنادر شامل شمال و جنوب کشور نداریم چون هم اسکله خالی داریم و هم تجهیزات مناسبی برای تخلیه کالاهای اساسی وجود دارد بدین سبب اگر کشتی ای اعلام آمادگی برای پهلوگیری کند، بلافاصله برای پذیرش آن اقدام می شود؛ اگر اعلام شده که کشتی های حامل مواد اولیه روغن در بعضی بنادر پهلوگیری نمی شوند، به این علت است که این کشتی ها مشکل ارزی، اسناد و مدارک دارند.
وی درباره واردات لاستیک اظهار داشت: همه لاستیک های وارد شده به بندر آبادان، تخلیه شده و در محوطه این بندر، لاستیک فراوان داریم؛ مشکلی هم برای بارگیری آنها به داخل کشور وجود ندارد ولی باید پروسه ترخیص آنها صورت گیرد تا اجازه بارگیری داده شود.
منتصر کوهساری درباب اینکه آیا اپراتور هندی، عمداً توسعه تجهیزات بندر چابهار را به تأخیر می اندازد یا خیر؟ بیان کرد: ما قرارداد ۸۵ میلیون دلار با هندی ها داریم که هندی ها قول داده اند نخستین سری از تجهیزات مربوطه را که تولید شده است، تا اختتام امسال به بندر چابهار منتقل کنند. این تجهیزات بگفته هندی ها در حال بارگیری بوده، مشکل خاصی با هندی ها نداریم و پروسه کار فعلاً در حال انجام است؛ اما توسعه زیرساخت های بندر چابهار از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی صورت می گیرد.

1399/08/24
23:07:54
5.0 / 5
1694
تگهای خبر: اسناد , توسعه , تولید , زیرساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
مسکن گزین - MaskanGozin
maskangozin.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مسكن گزین محفوظ است

مسكن گزین

جستجوی املاک