منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم:
وزارت راه باید به راههای استان قزوین نگاه ملی داشته باشد
به گزارش مسكن گزین منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم اظهار داشت: راههای استان مسیر تردد چندین استان و كریدور شمالغرب كشور است و وزارت راه باید با رویكرد ملی اعتبارات مناسبی برای نگهداری و توسعه راهها اختصاص دهد.
به گزارش مسکن گزین به نقل از مهر، منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم روز پنجشنبه با حضور در اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با جواد حق لطفی مدیرکل و معاونان این اداره گفتگو و تبادل نظر کرد. لطف الله سیاهکلی در این جلسه اظهار داشت: جاده های روستایی در استان قزوین نیازمند توجه بیشتر است تا رضایت مردم این مناطق جلب شود. وی اظهار داشت: روستاییان به سبب سبک زندگی و معیشت، انسان های حساس و بسیار فهیمی هستند و از مسئولان خود انتظار دارند خدمت کنند و با آنها صادق باشند پس انتظار داریم اگر به سبب محدودیت اعتباری قادر به تامین خواسته مردم در راه اندازی و یا بهسازی راه روستایی نیستید آنرا برای مردم بازگو کنید تا بدانند مثلاً تا سال آینده هم کاری نمی توان کرد.
سیاهکلی اشاره کرد: گاهی با یک قیرپاشی می توان وضعیت راه ها را بهبود بخشید تا مشکلات کمتر شود اما به هر حال مردم را بیگانه ندانیم و با آنها حرف بزنیم برای اینکه شفاف سازی و صداقت سبب اعتمادسازی و حذف رانت می شود. منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر در مورد قانون و اصلاح آن می توانیم در مجلس کاری نماییم حتما موارد را با نگاه کارشناسی به ما منتقل کنید تا بتوان در این دوره قسمتی از مشکلات حوزه راهداری را در مجلس حل کرد. وی اظهار داشت: ما دنبال کار منطقی هستیم و شما هم راهنمایی کنید تا با یک نگاه عقلانی و علمی کارها را پیش ببریم. سیاهکلی با اشاره به نارضایتی مردم از تخریب راه روستایی منتهی به معادن گفت: معدن برای ما مهمست اما صاحبان معادن هم باید ملزم شوند تا این فعالیت منجر به تخریب زیرساخت های راه که برای روستاییان اهمیت زیادی دارد نشود و آنرا بازسازی کنند. وی افزود: یکی از اشکالات روستاییان مناطق طارم و الموت فقط جاده های نا ایمن و خاکی است که باید برای آنها فکری کرد تا در زمستان و تابستان در بارش ها معیشت و اقتصاد مردم آُسیب نبیند و ما هم در مجلس کمک می نماییم تا کارها شتاب گیرد. سیاهکلی اظهار داشت: وقتی پس از ۴۰ سال هنوز در مناطقی از استان ما برخی روستاها هنوز جاده دسترسی ندارند نمود خوبی از انقلاب را ترسیم نمی کند و باید برای آن چاره اندیشی نماییم.
با ایجاد رانت برای دولت به شدت مخالفم
این منتخب مردم مشکلات بیمه ای و بانکی کشور را از چالش های مهم پیش رو دانست و اضافه کرد: با هزینه های زیادی که برای بیمه پرداخت می نماییم متأسفانه در موقع ضرورت آن آرامش خاطر و آسودگی برای مردم تامین نمی گردد که باید قانون را اصلاح نماییم. وی اشاره کرد: رانندگان خودرو های سنگین که با سختی فراوان همه سرمایه زندگی خودرا در جاده های کشور به صورت سیار برای معیشت روزانه به خطر انداخته اند نمی توانند به اتکای بیمه زندگی کنند و همین امروز که گرفتار مشکلات ناشی از ویروس کرونا شده اند مورد حمایت نیستند و بیمه حامی خوبی نیست و این روند ایراد دارد. منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس یازدهم افزود: بیمه ها و بانک ها پول های خوبی از مردم می گیرند اما خدمات آنها متناسب با نیاز مردم و جامعه نیست و نخستین گام در مجلس یازدهم باید اصلاح قوانین بیمه و بانک ها باشد.کشور ثروتمندی هستیم / مدیریت ها اشتباه استسیاهکلی اظهار داشت: باید بپذیریم کشور ثروتمندی هستیم اما در بعضی مواقع مدیریت عقلانی نداریم و قادر به گردش اصولی ثروت نیستیم و چون اتکای اقتصاد به نفت بوده همه تنبل شده ایم و به راحتی پول نفت را خورده ایم و سرمایه گذاری نکرده ایم و لطمه پذیر هستیم.
وی گفت: عقل و منطق حکم می کند که درآمدهای فروش نفت را به صورت تسهیلات کم بهره برای رونق تولید و ایجاد اشتغال به کار گیریم تا کشور در راه شکوفایی و فعالیت اقتصادی حرکت نماید. سیاهکلی بیان کرد: چون به موضوعات به صورت عقلانی و کارشناسی نگاه نکرده ایم دولت امروز تنبل شده پس اگر یک سوم ثروت دولت به پول تبدیل گشته و درست هزینه شود می توانیم هم جاده های خودرا درست نماییم و هم در زمینه های مختلف به مردم شهرها و روستاها خدمات شایسته تری ارائه نماییم. وی اعتبارات راه و شهرسازی در استان را بسیار محدود دانست و اظهار داشت: جاده های استان قزوین با ارتباط با ۱۱ استان کشور و قرار گرفتن در کریدور شمال و شمال غرب و تردد میلیون ها خودرو در سال یک ظرفیت ملی است و به سبب استهلاک بالای آن نباید به این راه ها بعنوان یک محور استانی نگاه کرد و اعتبارات محدود به آن داد. منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: استهلاک ناشی از تردد خودرو های سبک و سنگین ۱۱ استان در جاده های استان قزوین زیاد است ولی اعتبارات ما برای روکش آسفالت سالانه هم کافی نیست و با این رویکرد نمی توان به ایمن سازی جاده ها و کاهش حوادث زیاد امید داشت. وی اظهار داشت: وقتی یک سانحه رانندگی در جاده ها و کشته و زخمی شدن حتی یک نفر میلیاردها تومان هزینه دارد ما باید بپذیریم اگر سالانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان در محورهای مواصلاتی این استان هزینه نماییم از کشته شدن هزاران نفر از هموطنان جلوگیری کرده و چند برابر این هزینه در منابع انسانی و مالی کشور صرفه جویی شده است.
سیاهکلی با طرح این نگاه کارشناسی درباب بیمه هم اظهار داشت: هر صاحب خودرو سالانه چند میلیون تومان برای بیمه شخص ثالث هزینه می کند و بیمه ها موظفند برای هر کشته در جاده ها صدها میلیون تومان بدهند اما وقتی سوانح کم شده و کشته و مجروح کاهش می یابد چرا نباید بیمه از محل درآمدی که کسب کرده و در واقع برای حوادث پرداخت نکرده بخشی را در اصلاح مسیر و ایمن سازی هزینه کند تا هر سال ما حوادث کمتری داشته باشیم؟.مسئولان کشوری را به دادن اعتبارات مناسب مجاب کنیدوی بیان کرد: استان قزوین معین چند استان کشور است و باید تجهیزات راهداری و لجستیک جاده ای آن بتواند جوابگوی نیازها در مواقع بحرانی باشد و استهلاک جاده های خودرا با تعمیر و نگهداری بموقع جبران کند و این اعتبارات در اندازه راه های روستایی استان هم نیست. سیاهکلی گفت: باید از همه ظرفیت های موجود همچون انجمن خیرین راه ساز که اخیراً شکل گرفته برای راه اندازی و نوسازی راه های روستایی استفاده نمائیم و از مسئولان وزارت راه هم بخواهیم باتوجه به این که ۱۷ درصد تردد خودرو های سنگین و ۷ درصد برف روبی کشور در راه های استان قزوین است برای افزایش اعتبارات راهداری نگاه دیگری داشته باشند. وی ادامه داد: وزارت راه تلاش می کند اما کارش ناقص است و باید محور ایمنی جاده باشد و دیگر دستگاه ها را برای کاهش سوانح هماهنگ و همراه کند پس اگر در برنامه های مشخص نماید که مثلاً هر سال ۱۰ درصد از هزینه های ناشی از کاهش مرگ و میر در جاده ها توسط بیمه ها برای ایمن سازی راه های ارتباطی هزینه کنند تا به تدریج همه محورها اصلاح گردد. وی اظهار داشت: همچنان مسیر گذشتگان را می رویم و راضی هم نمی شویم از تجربه دیگر کشورها استفاده نمائیم ولی امروز باید دنبال راه ها و ایده های جدید برویم تا سوانح و هزینه های ما کم شود.
شکایات مردمی را در ادارات کم کنیدمنتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی به اهمیت تکریم و خدمت به مردم در شرایط کنونی هم اشاره نمود و تصریح کرد: مدیران و کارمندان ادارات باید به شکلی رفتار کنند تا شکایت مردمی در آن دستگاه به حداقل برسد تا کسی به د فتر نمایندگان مراجعه نکند. وی اظهار داشت: باید شکایت مردمی را کاهش دهید، خوش اخلاق باشید، ارباب رجوع را تکریم کرده و در تصمیم گیری ها به سمت دولت غش نکنید و حقوق مردم را تامین کنید. سیاهکلی اضافه کرد: باید در امور مدیریتی عقلانی عمل نماییم تا کارها شتاب گیرد من در تفکر خودم نمی خواهم برای ادارات مدیر معرفی کنم بلکه دنبال شاخص هستیم و هر کس با هر ایده و عقیده ای و منتسب به هر فردی اگر لایق و سالم و متعهد و متخصص بود می تواند مسئولیت داشته باشد. وی اظهار داشت: اینکه تفکر ما با مثلاً استاندار فرق کند و بخواهم نیروی مورد نظر من را مدیر کند که وضع از قبل هم بدتر می شود برای اینکه اگر یک مدیری سفارش شده نماینده نباشد من راحت تر با او برخورد می کنم و مطالبه گر خواهم شد.
منتخب مجلس یازدهم اظهار داشت: جابجایی حق استاندار است اما در جابجایی باید شاخص داده شود که با چه منطق و استدلالی یک مدیر تغییر کرده و با چه شاخصی فرد جدید آمده و اگر مدیر جدید شاخص مدیریت داشت کافی است. وی افزود: ملاک ها امروز این گونه است که یک نفر چون وابسته به جناح یا فردی صاحب نفوذ است می تواند در هر دستگاهی مدیر شود و گرفتاری ما همین جا است برای اینکه شاخص مدیر راه با فرماندار و بخشدار و مدیر کشاورزی فرق می کند و هر اداره باید شاخص خودرا داشته باشد. سیاهکلی اشاره کرد: متأسفانه جابجایی مدیران ما سهم خواهی است و هیچ شاخصه ای ندارد برای همین مشکلات باقی و مردم ناراضی هستند. وی اظهار داشت: اعتقاد دارم یکی از دلیلهای تغییر رویکرد مردم در این دوره همین سهم خواهی برخی بود که مدیران خودرا در ادارات منتصب کردند و اگر من هم این راه را بروم این مسیر اسلامی و انسانی نیست و بدون تردید، شکست خواهم خورد. سیاهکلی افزود: چند بار به استاندار قزوین هم تاکید کردم در این یک سال باقیمانده از دولت فعلی هیچ مدیری را تغییر ندهند مگر خیلی ضعیف باشد تا مسیر خدمت رسانی به مردم متوقف نشود.
منبع: مسكن گزین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب